Ahad, 21 Mac 2010

tidur la

Sudah aku baring,
tidak terlelap mata ini,
sudah aku mengiring,
tidak terlelap jugak mata ini,
meniarap sudah,
berdahi pun sudah,
berfikir pun sudah,
berlagu pun sudah,
apa masalahnya,
aku sendiri tidak tahu,
fikiran padat kebelakangan ini,
dia muncul tiba - tiba,
aku cuba lari mengelak,
aku hanya dengan mimpi aku,
tiada siapa - siapa.

Susah aku mahu tidur,
penat aku terasa,
tapi mata ini membulat segar,
terpacak aku depan laptop,
menanti masa lelapku,
sambil mendengar dengkuran yang ada,
apa rasa lagi yang perlu ada?

Bodoh perasaan itu cuba aku elakkan,
positif rasa cuba aku lekapkan,
apa yang aku nampak sekarang adalah tangan aku sedang menaip,
menekan - nekan huruf,
menarik - narik isi otakku keluar,
untuk tidak mengecewakan jagaku,
biar ia terisi dengan isi,
biar aku bawa ke dalam mimpiku,
jika aku mampu tidur sekarang.

Apa lagi nak aku carutkan?
mungkin aku sedang mengigau sekarang.


Aku menemani malam lagi.
5:14 am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan