Ahad, 28 Mac 2010

kusut

Keras kepala ini,
bersangkar hati ini,
berbesi diri ini,
berkurung otak ini,
bergari tangan ini,
berpasung kaki ini,
semuanya terikat,
terkongkong,
terkurung,
terkaku aku di sini,
tanpa tangan memegang,
tanpa tangan memimpin,
tidak mampu tercapai,
hanya mampu berkata,
tiada siapa mendengar,
tak ingin mendengar,
berkata yang sia - sia,
aku berdiri gagah di situ,
dengan ikatan dan kurungan yang menggagahkan aku,
berdiri aku dalam duduk,
duduk aku ingin mengalah,
mengalah aku mahu berdiri,
semuanya mahu,
aku bukan pengalah yang ingin mengalah,
aku bukan pengecut,
semua situasi dan rasa harus aku hadapi,
aku harus buka sangkar besi ini,
besi ini mesti dileburkan,
kurungan ini mampu aku pecahkan,
gari ini aku jadi kuncinya,
pasung ini aku hancurkan,
agar aku tidak terkongkong,
tidak terkurung,
biar ada yang memimpin tangan ini,
mendengar kata - kata ini,
tidak sia - sia ia lagi,
biar semuanya tersemat di sisi.

Kusut otak aku kebelakangan ini.

Tempat makan KK12
12:03

Tiada ulasan:

Catat Ulasan