Isnin, 8 Mac 2010

biarkan waktu menemani aku

Ia,
bukan lagi harapan,
aku tak perlukan ia,
yang aku mahu hanyalah masa,
biar masa yang menjadi teman perjalananku.

Selangkah demi selangkah aku melangkah,
diselang - seli dengan detik jam berdenting di dinding hati ini,
menandakan masa masih berputar dengan senyum tawanya,
tanpa kongkongan,
tanpa desakan,
tanpa ikatan,
tanpa kawalan,
tanpa himpitan waktu yang mencemburui,
bebas bermain dan berlari,
tanpa kaki digari,
ini bukan masanya untuk aku melepaskan segala rasa pada si bidadari,
walaupun ia mungkin hanya khayalan,
atau mainan fantasiku,
atau realitiku,
ini bukan waktunya.

Aku hanya inginkan hidup bernyawa tanpa kaki digari,
hidung ditarik si tuannya,
hanya mengekor tanda dipaksa,
hanya tunduk mendengar kata,
berkata tiada siapa yang memahami,
aku masih jauh untuk ke depan,
masih samar tujuanku,
tapi sedang aku ke arah itu,
untuk menggenggam apa yang akan aku genggam,
aku pasti,
sangat pasti,
pasti sekali.

Pasti!!



Aku genggam waktu itu.
12:29 am


Tiada ulasan:

Catat Ulasan