Rabu, 7 April 2010

sudah

Sudah kau hadir,
sudah kau senyum,
sudah kau berkata,
sudah kau menghampiri,
sudah kau mendekati,
sudah kau melangkah,
sudah kau berjalan,
sudah kau menemani,
sudah kau membayangi,
sudah kau tidur,
sudah kau mimpi,
sudah kau bangun,
sudah kau mandi,
sudah kau makan,
sudah kau minum
sudah kau ke sana,
sudah kau ke sini,
sudah kau kerja,
sudah kau penat,
sudah kau 'mencuri',
sudah kau memberi,
sudah kau digari,
sudah kau termenung,
sudah kau di hati,
sudah kau sudah,
semuanya sudah,
apa lagi yang belum sudah,
semua sudah,
aku masih belum sudah,
kau sudah semuanya,
kini kau ingin pergi,
ke mana?
aku tahu itu,
pergilah,
aku tetap di sini,
begini,
tidak mungkin hilang sekilasnya,
biarlah aku patah kaki ini untuk berjalan,
biarlah,
rasa ini tetap sama,
sampai bila?
aku akan cuba,
sebolehnya,
mungkin aku juga akan pergi,
tidak kembali,
siapa tahu,
pelik,
kerana aku tidak pernah sebegini rupa,
dan kau telah berjaya lakukannya,
terima kasih.

Aku sangat emo ketika ini.

Siapa aku sebenarnya?
11:51 pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan