Ahad, 11 April 2010

mahu bicara tentang apa?

Mahu bicara tentang apa malam ini?
tentang hati yang sudah terluka?
tidak,
yang terluka itu akan pulih asalnya,
bicara tentang hati yang bersendirian?
tidak,
aku sombong tentang hati ketika ini,
sudah aku sangkarkan sementara,
bicaralah tentang hal - hal lain,
tentang siapa?
tentang dia yang akan berjalan di depanku?
ada sesiapakah yang ingin telapakkan kakinya di depan aku?
siapa dia empunya senyuman itu?
di awangan sepertinya,
ingin terbang rasanya,
tapi tidak berkemampuan aku untuk terbang,
aaarrrggghhhhhh...
itu cuma mainan syaitan laknat,
cuba untuk menjadikan aku teman kotornya,
menjilat najisnya,
kau tiada tempat di sini,
siapa pun dia,
akan aku cuba buka mata ini,
dan melihat dengan terang,
walaupun gelap tidak bercahaya,
tidak berarah,
kompas yang ada akan aku halakan ke utara,
kerna itu kebenarannya,
hingga aku sampai ke titik nokhtahnya,
mahu bicara tentang apa malam ini?
sudah aku bicarakan tentang apa.

Aku mengarut lagi mungkin.
3:17 am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan