Selasa, 20 April 2010

berikan aku sebuah cerita

Cuaca yang sejuk membuat aku turut sejuk,
menghilangkan segala rasa panas dalam diri,
duduk terkurung dan terperuk dalam segi empat berisi ini,
terperangkap aku seketika dengan imaginasi duniawi,
bermundar - mandir mengutip idea yang tercicir,
sekejap memeluk tubuh,
sekejap mengeluh rasa,
kedengaran bintang di surga,
membuat aku alpa dengan siulan itu,
berulang - ulang kali ia membunyikan rasa,
tanpa siapa cuba menokhtahkannya,
bermula dan berakhir,
dan bermula semula,
hanya satu cerita,
siapa aku sekarang,
hanya aku yang tahu,
tidak ada siapa - siapa,
di sini aku duduk dengan dihembus kesejukan,
melewati hujan yang sudah lama berhenti,
meninggalkan kesan pada suhu malam,
dingin sekali,
berikanlah aku sebuah cerita yang sempurna,
dan cahaya yang nyata.

Terbangkan anganku jauh.

Sejuk dihembus.
11:40 pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan