Selasa, 2 Februari 2010

lena dunia fantasiku

Aku,
dan angka itu,
akan berubah lagi,
untuk kali ke-24,
tapi bukan sekarang,
masa yang akan menentukan,
dan aku,
matang lagi,
matang bersama dunia fantasi yang di bawa,
membawa ia ke hadapan,
mengharap fantasi itu menjadi realiti,
mungkin wujud realiti di sebalik fantasi?
aku yakin kerna aku pasti ia.

Aku hanya mengikut arah kaki ini melangkah,
mengikut hati ini berkata,
mengikut telunjuk ini ke mana,
ke mana ia terjatuh,
ke mana ia bangun,
ke mana ia melompat,
ke mana ia merangkak,
dan ke mana ia mati,
mati aku tetap ada,
lari aku tidak ke mana,
berjalan aku dengan pasti,
cinta aku?
hanya dia yang tahu.

Masa yang aku cari akan muncul satu hari nanti,
dengan diriku yang semakin sombong dan bongkak menerjah arus permodenan dunia yang semakin mengikis kelembutan hati manusia,
semakin meningkatkan keegoan manusia yang sudah lali dengan kesibukan kata-kata durjana,
berdiri dengan bangga mengangkat tangan tanda sokongan,
kepanasan kota yang tidak pernah reda walaupun hujan akan turun saban hari,
aku harap ini hanya fantasi dunia,
dunia manusia jadian,
aku,
hanya mampu melihat dan berkata-kata,
tiada siapa akan mendengar luahan hati kecil ini,
melangkah seorang diri,
mencari erti keegoan manusia kota,
aku tidak mampu untuk bertindak,
tidak mampu aku,
aku hanya mampu diam dan tidur dengan lena bermimpikan dunia fantasiku,
dan mengharapkan perubahan akan berlaku,
untuk diriku.




Aku kesejukan di sini.
4:16pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan