Isnin, 22 Februari 2010

helaian pertama

Pertama kali dalam hidup aku, sebuah novel telah aku baca sampai habis. Aku tak tau kenapa. Mungkin isinya yang telah menarik minat aku untuk baca Sentuhan Kasih tu sampai habis. Tak berniat pun untuk aku baca novel tu sampai habis. Pada mulanya aku hanya ingin melihat dan hanya baca sepintas lalu pada helaian pertama, kedua dan ketiga. Disebabkan helaian pertama, kedua dan ketiga itulah yang membuatkan hati aku terbuka untuk membaca setiap helaian yang ada di dalam novel tersebut hinggalah helaian terakhir yang telah mengambil masa 3 hari untuk aku menamatkan Sentuhan Kasih itu. Inilah kali pertama aku mengabadikan diri aku bersama sebuah novel yang menyentuh perasaan aku selama 3 hari. Novel yang setebal kamus dewan bahasa itu sedikit sebanyak telah memberi kesan dalam hati aku, dan hidup aku.

...5 tahun menanti kepulangan orang tersayang..

Sejauh mana orang yang kita sayang itu pergi, dan selama mana dia menghilang, dia akan tetap kembali ke pangkuan kita.







Sayang dan jujur.
12:09 am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan