Selasa, 13 Mac 2012

tiga tambah dua

Keempat

Gua masuk pagar dan dia keluar pagar nak ke kelas. Tengok gaya menunggang, macam orang terlambat ke kelas pun ada. Gua kalau lambat ke kelas, gua abaikan jer yang gua ni lambat sebenarnya. Oh, ini pagi tadi. Pagi di mana gua sedekahkan darah gua pada pihak yang berminat untuk mengkaji darah gua yang seakan-akan tidak rela di dekatkan dengan kryptonite hijau. Kryptoniye hijau buat gua lemah, biru buat gua jadi manusia biasa tidak berkuasa dan merah buat gua super hyper-active dengan kuasa kekejaman gua. Ini kali keempat, kali keempat yang gua hanya mampu bertindak seperti kali pertama, kedua dan ketiga. Aahh, gua pengecut barangkali.

"Lu memang pengecut".

Sapa semut yang cuba gua langgar. Kesian, tengah bekerja keras mencuri gula dari makcik kantin. Tapi itu bukan bermakna gua perlu elak untuk tidak melanggar semut yang sangat angkuh dengan gua tu. Lu tak paham lagi usaha yang gua tengah usahakan sekarang ni. Emm emm emm...

Semut berlalu pergi sambil jejeling gua dengan angkuhnya.


Kelima

Ini betul - betul kebetulan atau gua yang cuba jadikannya kebetulan. Gua duduk di meja yang biasa gua port untuk makan dan sapkok tanpa dilihat oleh sesiapa yang anti dengan smoker macam gua. Aahh, peraturan baru ni betul - betul menyusahkan kehidupan gua. Semut yang dengki dengan gua datang parking sebelah gua. Angkuh sekali sambil hisap shisha perasa mekdi. Gua kalau dapat pijak semut ni kompem tak mati.

Sesambil gua baca Sperma Cinta sementara menunggu nasi goreng kampung halaman gua siap, mata gua kusyuk perati keliling. Mana la tau ada makwe - makwe yang jejeling gua. Segan nak say hai dekat gua, jeling pun jadilah. Takpe, gua paham makwe sekalian, gua paham.

Tup, tup. Mata gua terfokus pada satu senyuman yang dah biasa gua tengok sebanyak 4 kali sebelum ni. 4 kali, belum 5 kali. Okay, makwe tersebut port dekat meja paling hujung sebelah akak jual beger. Ada gaya - gaya artis gua nampak dekat situ, makan ala - ala menyorok. Takpe, takpe gua paham. Selesai makan, dia bayar dan sekali lagi untuk kali kelima, kali kelima gua ulang, makwe tu tersenyum dekat gua. Gua pun terpaling tempat lain gaya makwe - makwe jual mahal. Gua tahu dalam hati makwe tu mesti cakap yang gua ni sweet buat macam tu.

"Yer, lu sweet". Kata semut yang kusyuk hisap shisha perisa mekdi sebelah gua.

Nasi goreng kampung dengan telur dadar gua sampai.

p/s - ini cerita karut yang gua reka.

Apakah?
12:27am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan