Selasa, 13 Mac 2012

perempuan hipokrit materialistik kosmetik plastik

Perempuan Hipokrit Materialistik Kosmetik Plastik

Oh, bukan semua perempuan macam ni, hanya untuk yang terasa sahaja.

Bersepah giler zaman sekarang ni, mengalahkan sampah yang dibuang merata - rata. Okay la tu, orang Malaysia pun suka buang sampah merata - rata. Gua pun pernah. Kalau yang tak pernah tu, bukan rakyat Malaysia tu. Mungkin Nepal, Bangla, Indon dan yang seburuh atau sekontrak dengannya.

Budak kampung masuk bandar pun bajet hot letak maintanence sama tinggi dengan anak datok. Sedangkan anak datok pun leklek jer. Biasalah, manusia kata "culture shock". Binatang kata "awak manusia lupa daratan". Oh, gua tak tau daratan mana yang dimaksudkan binatang tersebut. Angin kata, "rasa nak terbangkan jer awak semua ni". Gua ada jer kawan macam ni, rasa nak hadiahkan bra kaler merah buatan makcik milah belakang rumah gua tu jer. Lepas tu gua suruh lah makcik milah letak ropol - ropol sikit dengan manik - manik, baru lah up to date. Meriah sikit macam Kak Melah masuk final juara lagu tahun gajah dulu.

Bukan apa, jadi lah diri sendiri. Tak payah nak plastikkan diri macam retis - retis luar negara buat pembedahan kasi besar sana, besar sini, mantap sana, mantap sini. Semut tengok pun rasa nak pijak - pijak sampai tak mati jer lu orang ni. Kalau dah kampung tu, kampung jer lah. Tak kisah lah lu dari kampung mana, walaupun Kampung Baru dan Kampung Radioaktif sekalipun. Gua kampung jugak, makan belacan, makan tempoyak. Cencalok dengan budu jer yang gua tak makan. Jiran gua pun heran kenapa gua tak makan budu dengan cencalok, sedangkan gua makan tempe. Eh? Emm emm emm...

Sudah lah hipokrit, materialistik, kosmetik, plastik pulak tu. Semuanya plastik bagai. Macam binatang lupa diri. Macam sang kancil dengan buaya. Okay, memang takde kaitan pun. Semut yang lepak hisap shisha dengan gua tu pun selalu merungut dekat gua dengan kerenah binatang yang pesen macam ni. Kesian semut tersebut, selalu terluka dengan perangai binatang.

Semut pun tahu kesedaran, sedar diri dia siapa. Dia tak boleh jadi sebinatang, dia boleh jadi diri dia sendiri jer. Apa yang dia boleh buat, berubah untuk menjadi yang lebih baik.

"Gua okay". Kata semut dalam hati

Plastik,
1:46pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan