Selasa, 13 Mac 2012

simple conversation

Suatu malam sebelum Vanilla Coklat bermula.

*senyum*

"Minum?"

"Milo o panas, makan..."

dipotong oleh makwe cafe yang kegembiraan mengambil order gua.

"Malam ni ada minum jer, makan semua cafe sebelah sebab tukang masak kitorang cuti mak dia sakit"

Gua cuba untuk memanjangkan perbualan yang hampir putus selepas kaki gua digigit nyamuk celaka.

"Boleh orderkan tak kat cafe sebelah?"

Gua cuba lagi untuk beramah mesra dengan makwe tersebut dengan harapan gua nak tengok dia senyum dan bercakap dengan gua lagi.

Makwe tu tengok cafe sebelah sambil berfikir cuba untuk berbuat kebaikan dengan gua. Gua paham, memasing tengah malu - malu kucing, apatah lagi gua yang serba tak keruan ni.

"Emmm.. Nak makan apa?"

Yesss, berjaya jugak gua pasang perangkap dalam hati.

"Emmm.. Bagi saya nasi putih, tomyam daging..."

"Tu jer?"

"Tu jer".

Balas gua ringkas malas nak memanjangkan cerita.

*Baca kitab terfaktab, layan Vanila Coklat*

Lepas habis gua setelkan segala tomyam daging yang gua order, gua layan seround dua Vanila Coklat sampai habis. Nampak gayanya, gua sorang jer lelaki kacak yang layan Vanilla Coklat dekat situ sambil di kelilingi makwe - makwe bertudung dan amoi - amoi seksi. Member gua si semut tu tak muncul - muncul pulak. Mungkin masih berkecil hati dengan gua sebab gua abaikan dia semalam masa dia layan shisha perasa mekdi sensorang.

*Tamat Vanila Coklat*

Gua pantas bangun tak sabar nak balik. Emmm, sebenarnya tak sabar nak bertentang mata dengan makwe cafe tersebut. Rasa macam gua nak suruh brader cafe tu buat iklan jawatan kosong pembantu cafe jer dekat situ. Untung - untung dapat jugak gua duit poket untuk menyara kehidupan gua dengan makwe cafe tu nanti. Kekekekek...

"Berapa yer milo o panas tu?"

"Emmm.. RM1.50"

"Berapa?"

"RM1.30"

Mungkin sebab gua tanya dua kali, makwe tersebut bagi diskaun doploh sen dekat gua. Brader cafe tu pun bagi signal dekat gua supaya gua teruskan usaha gua tu. Untung - untung gua dapat makan free lepas ni.

"Okay tak makanan?"

"Okay la, sedap. Tapi, makanan kedai awak lagi sedap".

Balas gua dengan harapan makwe tersebut tidak berbelah bahagi dengan gua. Nampak lagi kesenyuman makwe tersebut di situ.

"Terima kasih"

"Sama - sama"

Senyuman di balas senyuman. Gua bayar duit tomyam dekat cafe sebelah dan berlalu pulang sebelah makwe tadi yang sebok mengemas meja sambil senyum dekat gua. Okay, gua senyum balik dan...

"Bye"

Gua balik dan sambung online.

p/s - Ada beberapa perbualan yang tidak dapat gua masukkan di sini demi keselamatan fizikal kedua - dua belah pihak.

Teruskan tersenyum,
12:20am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan