Jumaat, 4 Mac 2011

cuba lagi

Puas sudah aku berehat,
baring.. berguling.. memeluk..
aku sentiasa tidur,
aku sentiasa menyibuk,
bila aku sedari,
aku sedang berfikir,
apa yang sedang aku fikirkan?
aku sedang bekerja?
aku sedang membuang masa?
aku sedang berkata - kata?
atau aku sedang..
diselubungi helaian putih?
bila aku pergi nanti,
siapa akan aku bawa?
tiada siapa,
apa akan aku bawa?
sesuatu yang disuruhNya,
ada-kah aku itu?
apa yang perlu aku jawab?
tahukah aku kata - kata?
di mana akan aku berada?
banyak sudah kelakuanku,
pekerti tidak semesti dipandang,
diludah mungkin jugak,
sial!!
aku tidak tahu apa yang sial,
siapa yang sial,
pedulik!!
langkahan aku semakin jauh terinjak,
lariku semakin hilang di sana,
tiada siapa di belakang,
mataku hanya memerhati,
yang berisi dengan kebodohan,
berat telapak ingin memberi,
sudah tiada, terhegeh menghulur simpati,
menangisi lagi,
pergi mati!!!
silau sana sini,
DSLR, Canon dan macam - macam lagi,
baru terasa ingin memberi,
pura - pura berisi,
pergi mati!!!
cuba aku berfikir lagi,
cuba lagi,
dan aku terus mencuba,
sampai mati,
sampai aku pergi.

Hari - hari..

Dilema ke?
1:04

Tiada ulasan:

Catat Ulasan