Jumaat, 18 Mac 2011

takut dalam gelap

Apa yang terjadi sekarang? Aku pun tidak mengetahui akannya. Aku hanya membiarkannya berlalu dan mengharapkannya berubah menjadi sesuatu yang masih tidak pasti akan berlaku. Sedangkan aku mengharap sesuatu yang tidak pasti itu berlaku. Bagaimana? Biarkan saja ia menempuh segala masa yang ada. Aku sudah tahu dan begitu jugak sebaliknya. Biarkan saja ketakutan itu untuk sementara. Luas lagi pemandangan yang kita boleh lihat. Semakin gelap semakin takut. Hilangkan ketakutan itu. Akan aku hilangkan. Hilangkan semuanya. Biar padam kegelapan itu. Biar terang segala.

Ya, aku semakin matang,
aku boleh berfikir,
sentiasa positif,
cuba untuk berfikir positif,
biar hati yang berkata,
abaikan mulut yang berkata,
kerna mulut hanya tahu berkata,
tidak tahu merasa,
tidak tahu peduli rasa,
tidak tahu takut,
berani memuntahkan segala,
hingga ada yang terasa,
apa lagi?

Senyumkan diri..
Akan aku hilangkan TAKUT itu..
Hari ini Hari Jumaat.
12:08pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan