Rabu, 14 Disember 2011

kawan baik kawan tikam

Satu hari aku memuaskan nafsu berjimba bersama teman - teman seperjuangan. Dari pagi hinggalah larut senja. Di kala syaitan - syaitan sedang gembira berak merata, aku disambut dengan taik syaitan yang bersepah. Inilah hari yang aku rasa "oh, aku gembira lepak dengan korang, lepas ni kita jadi gila lagi ok". Gila aku bukanlah dengan merempit, membunuh, merompak, merogol, mencabul, melancap tepi jalan atau apa saja. Gila aku hanyalah gila seorang remaja yang inginkan kegembiraan dalam hidup bersama teman - teman seperjuangan. Gila - gila remaja yang sentiasa inginkan kemerdekaan minda daripada dijajah mulut - mulut celaka yang aku rasa patut makan kaki aku yang tak berapa nak besar ni. Buang masa bersama - sama teman adalah sesuatu yang patut dilakukan setiap hari, kerana teman - teman seperjuangan tidak ada di mana - mana. Dia hanya ada di depan kita. "Sebuah kumpulan/group/kawan tidak akan mati sampai bila - bila, dia akan bersama dengan kita sampai bila - bila".
Kau ingat kau boleh cari kawan dalam dunia cyber yang penuh dengan penipuan ni? Tak boleh. Semua kawan baik aku, aku jumpa dalam dunia nyata. Dalam realiti kehidupan di bawah pimpinan menteri apa entah namanya tu sekarang ni. Aku tak kesah siapa yang jadi menteri. Lantaklah. Politic is SUCKS!!!
Bila kau sedar yang kawan kau akan hilang seorang demi seorang, kau kena tahu yang hilang itu bukan kawan, tapi lawan yang cuba jauhkan diri daripada kau. Aku tahu la, sebab aku ada pengalaman. Kawan yang tidak ada bukti untuk berkata celaka dengan aku, tapi dengan slumber muka puaka dan mulut longkang dia cuba untuk menghentam aku. Sehinggalah barua tu cabut bila aku dah mula bersuara dengan bukti yang sahih lagi berwibawa. Haha. Sial!!! Sampai sekarang dia takde sms aku atau jumpa aku. Haha. Bajet England.
Aku pasti akan menyesal bila aku kehilangan kawan - kawan yang aku sayang, yang aku anggap " kaulah kawan baik aku. Ada apa - apa masalah kau cerita jer dengan aku. Kalau aku tak dapat tolong, aku bagi nasihat atau cadangan". Inilah istilah kawan bagi aku. Bukan kawan yang cuba buat puaka belakang aku, bila depan aku buat muka malaikat. Tak pun kawan yang bila aku tadah tangan, dia ghaib macam jin laknat tu. Kawan macam tu layak duduk bawah tapak kaki aku jer. Betul, bawah tapak kaki aku jer. Untunglah kalau aku pakai selipar jepun.
Aku dah banyak jumpa orang. Dah macam - macam orang aku buat kawan. Tapi tak semua boleh jadi "kawan". Walau sejahat - jahat mana kau dan keturunan kau, tapi kalau kau tak pernah nak buat puaka dengan aku, aku tak pandang siapa kau, yang aku pandang hati kau. Hati kau lebih suci daripada yang cuba ambik pedang samurai dan pancung aku. Kalau jenis macam tu, bila aku mati, aku mintak aku jadi hantu jepun balik macam dalam anime Shaman King. Memang aku pancung kau 18, lepas tu bakar dan campak dalam sungai kat Bagan Lalang. Aku pun tak tahu Bagan Lalang ada sungai ke tak. Pantai ada la.
Okay. Makin lama aku menaip, makin banyak idea - idea mengarut dan lucah aku nak tulis kali ni. Mungkin aku akan sambung kisah pasal kawan ni di lain hari dan waktu. Padan muka siapa yang terasa.

Kawan yang gila adalah kawan yang sentiasa ada bersama - sama kita.

Winston,
2:57am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan