Jumaat, 9 Disember 2011

bodoh

Kerugian aku adalah,
bila aku tidak menterjemahkan apa - apa perihal cinta pada kau,
kerugian aku adalah,
bila aku mensia - siakan setiap lafaz yang kau ucapkan,
lontaran kata - kata kau yang acapkali buat aku bisu dan pekak,
kerap kali aku mati bila kau bersuara,
apa yang mampu aku katakan hanyalah senyuman,
dan kadang kala kau bosan dengan kerenah aku,
tapi kau tidak pernah melepaskan aku,
kerna aku tahu kita kuat,
sekuat kita,
aku masih tidak mampu untuk mendefinisikan apa yang kau mahu,
apa kehendak kau,
apa kemahuan kau,
aku semakin bisu bila tiba waktunya aku bersuara,
hingga klimaksnya kau pergi begitu saja,
mugnkin sudah masa kau meninggalkan si bodoh ini,
apa yang mampu aku lakukan hanyalah diam,
bisu sehingga tiada terjumpa jawaban,
di sini aku yang menangisi,
mungkin kau lebih menangisi,
aku mohon maaf,
atas kebodohan aku selama ini,
kau layak meninggalkan aku,
terima kasih.

Puisi ni takde kena mengena dengan aku. Tiba - tiba dapat idea nak buat entri macam ni. Aku tahu laras bahasa aku tak seindah puisi - puisi indah di luar sana. Maafkan saja ya.

Jumaat,
4:27pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan