Jumaat, 5 Ogos 2011

benarkan aku

Malas sudah aku mahu memikirkan hal - hal yang berlaku, di mana hal ini boleh membangkitkan rasa amarah dalam diri walaupun tidak ketahuan oleh manusia lain. Dianggapnya bijak, walaupun aku percaya ia adalah satu tindakan paling bodoh pernah dilakukan, sama ada dengan sedar atau pun tanpa sedar. Tapi apakan daya aku masih jugak mahu memikirkan tentang hal - hal yang aku anggap penting itu. Gadis? Bukan hal gadis sama sekali. Aku tidak enak mahu memikirkan hal gadis yang bisa mengkucar - kacirkan otak dan benak aku ini. Aku lebih rela berjalan dengan menggunakan dua kaki yang masih gagah ini. Apa yang cuba dimainkan sebenarnya? Merangkak, berjalan atau pun berlari? Aku fikirkan sudah penuh otaknya, tapi bisa jugak masih belum. Mungkin kebodohan yang disimpannya yang menggagalkan segala cara. Aku berdoa saja agar semuanya berubah demi satu darah yang dijiwai oleh semua.

Pasal gadis tadi, ya aku malas rasanya. Apa yang bisa aku coretkan berkenaan gadis? Gadis - gadis, kamu coretkanlah sendiri apa yang kamu rasa betul.

Benarkan aku lena sekarang.

Berubahlah,
12:40pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan