Selasa, 3 Ogos 2010

sila cuba sebentar lagi

"..sila cuba sebentar lagi.."

Semalaman dan seharian, suara yang sama aku dengar, kata - kata yang sama yang menyakitkan gegendang telinga aku. Berpuluh - puluh telah keluar, namun yang terakhir tetap sama dengan yang pertama. Hingga tika ini, jari jemari ini masih cuba menekan benda yang sama dan warna yang sama. Tetap suara yang sama muncul membingitkan telinga kiri ini. Bila suara itu mahu berubah? Aku terus menekan hingga kedengaran suara yang berbeza, suara yang bisa aku dengar sebelum ini. Tekanlah aku hingga datangnya suara itu mententeramkan kembali telinga ini.

Dia ada di depan mata aku, tapi aku tidak bisa nampak lagi, tidak bisa melihat lagi. Hanya menunggu masa aku membuka mata dengan izin - Nya. Mungkin ini ujian yang harus aku lulus dengan CGPA yang membanggakan, hingga aku berjaya menggenggam segulung 'ijazah' itu selama - lamanya.

Apa yang aku fikir tidak sampai, apa yang aku tanya tersangkut di celahan angin, apa yang aku mengadu disentap hujan yang lebat. Apa yang dilakukan sekarang, tidak aku ketahui. Khabarnya hari ini, hanya aku sendiri yang jawab. Mungkin hari ini sahaja. Ya, hari ini sahaja. Selamat ke atasnya.

Sampaikanlah salam ini.

KK5 UM,
11:46 am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan