Khamis, 5 Ogos 2010

mana kamu?

Apa lagi,
apa lagi aku nak buat,
masih tak sampai,
masih loading,
ke sana sudah,
ke sini pun sudah,
ke situ pun sudah,
berulang - ulangkali ke sana ke sini dan ke situ,
masih belum aku melihat,
walaupun aku rasa dekat,
walaupun hampir itu ada,
walaupun rasa itu ada,
acapkali disentap,
direntap,
menunggu sesuatu yang aku pasti,
pasti akan muncul jugak satu hari nanti,
aku hanya bertemankan sabar,
disebalik harapan,
dan usaha untuk melihat,
waktu itu dan saat ini betapa bezanya,
tidak aku kira,
ingin aku cepatkan waktu itu jika aku ketahui,
yang aku pasti ada,
bertemankan habuk - habuk di papan kekunci ini,
meniup dan mengelap dengan lemah,
dengan jari yang tidak pernah mengalah untuk mencuba,
menekan selagi boleh itu ada,
hingga terdengar suara itu,
yang aku tunggu,
senyum aku tika itu.

Mana kamu ???

Mana kamu Puteri Salju?
2:05pm

2 ulasan: