Jumaat, 3 Mei 2013

plastik

Sudah aku jelmakan sebelum ini, jika lama aku pinggirkan, makin berkeraklah ia, makin bersawanglah ia. Tiada berteman, tiada perubahan. Ini kali aku pegang, dan ini kali mungkin terkahir sebelum tiba itu kali. Ahh, apa aku mengarut la sial.

Sebenarnya,

aku bosan dengan situasi ini, plastik yang semakin tebal, kosmetik palsu yang dibeli di Petaling Street. Tidak mampu menutup kecacatan diri yang jilaka bagi aku. Ini semua plastik, tidak aku nampak materialistiknya. Mungkin itu kelebihan yang ada. Dua perkara itu juga 'kelebihan', yang mampu membuat sesiapa sahaja rasa geli geliman dengan bau-bauan yang disebarkan. Mungkin ia seperti ahli-ahli politik yang menggunakan 'imej' yang tebal di sepanjang PRU kali ini. Ini kalilah!

Bila ia akan berakhir?
Harinya akan tiba dengan kemaluannya.

Jumaat,
5:56 pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan