Ahad, 24 Jun 2012

habuk di sini

Aku kira sudah lama aku meninggalkan papan kekunci ini, sudah tebal habuk yang aku semaikan. Yaa, sudah tebal hingga aku boleh lukiskan menara KLCC di atasnya. Banyak yang aku ingin lemparkan di sini. Mengutuk, mengeji, memuji, membenci dan sebagainya.

Kehidupan aku sudah berubah, bukan seperti dulu yang aku mampu jadikan hubungan tanpa wayar ini teman baik aku setiap masa. Bukan seperti dulu di mana pagi aku apabila matahari tegak terpacak di kepala. Pagi aku kini adalah pagi.

Bila aku celik,
aku lihat masih gelap,
masih sunyi seperti malamnya,
hanya beku menemaniku,
menyelinap menerobos membunuhku,
aku hanya kaku dibunuh,
masih menerawang ditipu mimpi,
syaitan memperbodohkanku,
aku hanya menurut ekornya,
mencari dosa,
banyaknya dosa yang aku pikul,
hingga subuh menarikku,
melepaskanku,
dari terus dibunuh.

Ya, sedikit demi sedikit aku berjaya menghilangkan kesan - kesan KLCC yang ada, walaupun tidak semua. Mungkin akan hilang semua bila aku benar - benar sedar.

JL 5,
2:09am

1 ulasan:

  1. pagi yang gelap kini sudah terang enche' amir. bangunlah, matahari sedang mahu bersahabat dengan kita...

    BalasPadam